Pár módszer, amikkel növelni tudod egy vállalkozás árbevételét. Tippek az értékesítések számának és értékének növeléséhez.
Bevétel növelése online
growth hacking megoldásokkal
Megnézem a tippeket
Hogy védekezhetsz az ellen a jövő ellen, amiben az egyre dráguló hirdetések egyre kevesebb bevételt hoznak?
Ha nem lett volna elég a 2021-es iOS módosítás, ami sok fejfájást okozott a Facebookon hirdető vállalkozásoknak és hirdetéskezelőknek is, nemsoká egy újabb cookie apokalipszis várható, amikor a Google Chrome is az Apple-höz hasonló szigorításokat vezet be.
Hogyan növeld vállalkozásod bevételeit
a hirdetési költségek jelentős emelése nélkül?
Meríts ihletet a marketing hőskorából, amikor egy vállalkozás még nem tudta pontosan bemérni a konverziók forrását és azok értékét, illetve a hirdetési rendszerek nem használtak fejlett algoritmusokat a kampányok és célközönségek optimalizálásához.
Ideális esetben egy webáruház bevételeinek csak 30-40%-a jön közvetlenül Google és Facebook hirdetésekből, a maradék pedig organikus (nem fizetett) Google keresési találatokból, elkötelezett korábbi vásárlók direkt weboldal látogatásaiból, hírlevélből, vagy más értékesítési csatornából érkeznek.
Konklúzió
Így azon kívül, hogy kevésbé tépázza meg a vállalkozás bevételeit, ha valamelyik online hirdetési csatornád teljesítménye hirtelen visszaesik, de a nyereséged is magasabb lesz, ha nem minden vásárlásért kellett hirdetési helyeket vásárolnod.
Hogyan hozd ki a legtöbbet
a látogatókból?
Mielőtt megörülsz, hogy az itt található tippekkel mostantól nem kell hirdetésekre költened, van egy rossz hírünk. De igen, ugyanúgy kell.
Megfelelő hirdetések nélkül egy márka sem tudja felkelteni a termékei iránt az érdeklődést és csak elvétve fog beesni egy-egy vásárlás. Emellett lassan azokból is kikopik a márkád emléke, akik már vásároltak is nálad. Nem véletlen, hogy a Coca Cola is dollár milliókat költ hirdetésekre, pedig az a brand azért elég ismert. Ha elkezded csökkenteni a hirdetési költségeid, akkor azt fogod észrevenni, hogy a többi forrásból is kevesebb látogató érkezik majd a weboldaladra, és összességében kisebb lesz az árbevétel a korábbiakhoz képest. Ezek a csatornák annyira egymásra épülnek, hogy ha kiveszel egy lapot a kártyavárból, akkor könnyen összedőlhet az egész.
Így nem is azt javasoljuk, hogy a bevételnövelés érdekében cseréld le a hirdetéseid valamelyik lenti megoldásra, hanem azt, hogy a segítségükkel hozd ki a lehető legtöbbet azokból a látogatókból, akiket valamilyen eszközzel sikerült a weboldaladra terelni.
Lehetőségek
a vállalkozás bevételének növelésre
Hírlevelek
kiküldése
Hírlevelekkel eddig is nagy sikereket lehetett elérni, ha volt egy jó hírlevél feliratkozó adatbázisod, akiknek jó minőségű hírleveleket tudtál kiküldeni. Ez továbbra is egy jó online marketing eszköz, ráadásul az így gyűjtött e-mail címeket Facebookon és Google-ben is fel tudod használni célközönségek létrehozásához, amivel a hirdetéseid is jobban fognak működni.
Sok módszerrel lehet hírlevél feliratkozókat gyűjteni, de talán a legegyszerűbb módszer az, ha a weboldaladon elhelyezett popupokban kérsz feliratkozást akár kedvezményért, akár valami más hasznos apró ajándékért cserébe. De nagyon jó megoldás az is, ha úgynevezett lead generáló nyereményjátékokat indítasz, amik nem csak új hírlevél feliratkozókat hoznak, de a megosztásokon keresztül olyan felhasználókhoz is eljutsz vele, akik eddig akár nem is hallottak rólad, így pedig a márkádat is építik ezek a játékok.
Push
értesítések
A hírleveleknél egy fokkal modernebb és sokkal személyesebb direkt marketing megoldás az, ha az üzeneteid közvetlenül a feliratkozók mobiltelefonos értesítései közé küldöd. Ezt push értesítések küldésével tudod megtenni. Ezzel a megoldással nem kell olyan problémákkal számolnod, hogy a spam mappába kerül a hírleveled, vagy egyszerűen elveszik a többi olvasatlan levél között, és soha nem nyitják meg.
Itt az üzeneted biztosan eljut minden feliratkozóhoz, és csak attól függ, hogy mekkora lesz a megnyitási arányod, hogy mennyire jó az üzenetben lévő ajánlat. De az ilyen típusú értékesítési rendszereknél fontos odafigyelni arra, hogy a vállalkozásod így közvetlenül éri el a vevőket, miközben kicsit betolakodik a privát szférájukba. Ezért az értékesítés szempontjából nem is minden esetben az a legjobb, ha minden feliratkozó megkap minden üzenetet. Érdemes szegmentálni az ügyfeleket aszerint, hogy milyen oldalakat néztek meg, vagy általában milyen terméket vásárolnak nálad, és olyan üzeneteket küldeni nekik, amik nagy valószínűséggel érdekli is majd őket.
Weboldal,
online megjelenés
Bár itt az utolsó helyre került, de a vállalkozások legfontosabb eszköze a lehető legtökéletesebb weboldal, ahol a felhasználók a lehető legkönnyebben tudnak vásárolni, majd pedig rendben meg is kapják a vásárolt termékeket.
Egy könnyen és jól használható weboldalon nagyobb lesz a konverziós arány (tehát a látogatók nagyobb százaléka fog vásárolni is). Ami pedig a megrendelés leadása és a csomag kézhezvétele között történik, az pedig eldönti, hogy a felhasználó fog -e még vásárolni nálad. Ráadásul azok a vásárlók, akik egy rossz tapasztalatot szereztek, nagyon szívesen hangot is adnak a véleményüknek mind a social media csatornákon, mind pedig a baráti körükben. Ezzel pedig sok potenciális vásárlót veszítesz, mert azok, akik egy számukra ismerős és megbízható személytől hallanak egy negatív élményről, biztos ténynek veszik az elhangzottakat, és soha nem fognak nálad vásárolni.
+1
Chatbot
Céged weboldalát több módon is optimalizálhatod a bevétel növelésére. Egy apró kód elhelyezésével például követheted az összes látogatód minden mozdulatát, és az így kapott adatokból kiderítheted, hogy hol morzsolódnak le a vásárlók és hogyan lehetséges kijavítani a problémát. Ennél egy fokkal tovább lépve pedig akár egy chatbot segítségével konkrét visszajelzéseket is kérhetsz akár a vállalkozás weboldalával, akár a termékekkel kapcsolatban.
Ugyanezzel a módszerrel a vásárlóidtól is kérhetsz visszajelzéseket néhány nappal a vásárlás után arról, hogy mennyire voltak elégedettek a termékekkel, a szállítással, az ügyfélszolgálattal vagy bármi mással, ami még fontos lehet. Ebből pedig kiderülhet, hogy hol kellene még javítanod a folyamatokon a bevételnövelés érdekében.