Tippek felugró ablak
weboldalon történő használatához.

Pop-Up ablakok
megjelenítése egy weboldalon

ajánlatot kérek

Ha jól használjuk a felugró ablakokat, akkor az egyik legerősebb konverzió növelő lehetőséggé válnak. Segíthetnek az átlagos kosárérték növelésében, a kosárelhagyás csökkentésében, emailcímek begyűjtésében és rengeteg más dologban is. De a rosszul elhelyezett felugró ablakok miatt lehet, hogy a látogató inkább azonnal elhagyja a weboldalt. Itt segítünk neked, hogy biztosan jól használd a felugró ablakokat.

Segítsünk a növekedésben?

Akkor kérj ajánlatot pár kattintással!
ajánlatot kérek

Mik a felugró ablakok használatának előnyei

Egy jó e-mail adatbázis az egyik legfontosabb eszközöd a bevételeid hatékony növeléséhez. A hírlevélre feliratkozó felhasználókat a hirdetésekhez viszonyítva könnyebben tudod elérni és nem vagy kitéve a Google és a Facebook szeszélyeinek sem. De azt kevesen tudják, hogy a hírlevél feliratkozó adatbázist hirdetésekhez is tudod használni. Nem csak külön hirdetéseket tudsz megjeleníteni a feliratkozóidnak, de a hirdetési rendszerek lehetővé teszik, hogy olyan felhasználóknak jeleníts meg hirdetéseket, akik nagyon hasonlítanak a már meglévő ügyfeleidhez, de még nem hallottak rólad.

Egy felugró ablak segítségével könnyen, és külön költség nélkül tudod növelni a hírlevél feliratkozóid számát.

Ha valamilyen eszközzel sikerül a weboldaladra terelni 100 felhasználót, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy ezek közül a látogatók közül 1 vagy 2 jut el végül a vásárlásig vagy a kapcsolatfelvételig. Ezt nevezik konverziós aránynak és ez a weboldalad egyik legfontosabb teljesítménymutatója. Tegyük fel, hogy minden vásárlás vagy kapcsolatfelvétel 10 000 Ft bevételt hoz neked, és hirdetések segítségével terelted azt a 100 felhasználót a weboldaladra, amiért 7000 Ft-ot fizettél összesen. Ha ebből a 100-ból csak 1 látogató hajt végre konverziót, akkor összesen 3000 Ft-od marad (és akkor még nem számoltunk a bekerülési költségekkel), 2 látogató esetén már 13 000 Ft, 3 esetén pedig már 23 000 Ft marad meg neked.

A fenti csak egy nagyon leegyszerűsített példa, de jól látható belőle, hogy ha sikerül növelned a weboldal konverziós arányát, akkor azzal valójában a nyereséged növeled, hiszen a látogatók weboldalra tereléséért fizetett hirdetési költséged ugyanannyi lesz, de magasabb konverziós aránnyal több bevételt hoznak neked.

Egy jól elhelyezett felugró ablak segítségével ezt az arányt tudod növelni.

A nyereséged növelésére a másik lehetőség az átlagos kosárérték növelése. A fenti példán bemutatva, ha az az 1 vásárló nem 10 000 Ft-ot hagy nálad, hanem 15 000 Ft-ot, akkor a nyereséged 3000 Ft helyett 8000 Ft lesz. Erre egy valóban nagyszerű lehetőség az, ha a megfelelő pillanatban megjelenítesz egy felugró ablakot a látogatónak, amin további termékek vásárlására ösztönző üzenet jelenik meg. Ez lehet akár egy bizonyos összeg felett biztosított kedvezmény, vagy ingyenes szállítás is, de akár a kosárba helyezett termékhez illeszkedő kiegészítő termékeket is megjeleníthetsz.
(Az átlagos kosárérték növeléséhez itt adtunk 5 tippet)

Épp fut egy nagyobb akció és szeretnéd, ha mindenki tudna róla? Ahhoz sajnos nem elég az, ha kiraktál egy bannert a főoldalra, hiszen a Google kereső találati listájából nem csak a főoldaladra jönnek felhasználók. Ráadásul ha futtatsz hirdetéseket is, akkor azok szinte biztos, hogy más aloldalakra vezetik a látogatókat. Így pedig ezek a felhasználók soha nem fognak találkozni az aktuális akcióval. Persze külön hirdetések segítségével el tudod juttatni az üzenetet a megfelelő felhasználóknak, de az külön hirdetési költséggel is jár. Egy felugró ablak segítségével viszont teljesen ingyen jelenik meg az akció üzenete a weboldal összes látogatójának függetlenül attól, hogy melyik oldalra érkezett meg a látogató.

Szeretnél valamilyen extra üzenetet megjeleníteni, ami csak egy adott termékre vagy szolgáltatásra vonatkozik? Erre is nagyszerűen használhatók a felugró ablakok, amik csak akkor jelennek meg, ha a felhasználó a kiválasztott oldalakat keresi fel.

Mik a felugró ablakok használatának hátrányai

A modern webböngészők egy része már alapbeállításként blokkolja a tolakodó előugró ablakokat. A jó hír az, hogy a jól beállított felugró ablakok azért az esetek többségében megjelennek. De ha például ha felugró ablakot készítesz azért, hogy feliratkoztass felhasználókat a hírleveledre, akkor fontos, hogy ne ez legyen az egyetlen opció rá. Valószínűleg ez a felugró ablak fogja hozni a legtöbb feliratkozót, de mellette legyen lehetőség mondjuk egy külön aloldalon vagy akár vásárláskor is feliratkozni.

Elsőre egyszerűnek tűnik ugyan, de valójában sok tervezést igényel egy jó pop-up stratégia kialakítása. Oda kell figyelni arra, hogy melyik oldalon milyen pop-up jelenjen meg, milyen célokat szeretnénk az adott felugró ablakkal elérni, hol milyen üzeneteket jelenítsünk meg az ablakban és hova irányítsuk velük a látogatókat. Az is fontos, hogy a megjelenő pop-up ablak a lehető legkevésbé rontsa a felhasználói élményt, miközben a lehető legnagyobb arányban érje el a célját. Mielőtt teleszórod felugró ablakokkal a weboldalad, fontos átgondolni, hogy hol milyen fajta felugró ablakot érdemes használni és azok milyen oldalakon jelenjenek meg. Véletlenül sem fordulhat elő olyan, hogy egy oldalon egyszerre több felugró ablak is megjelenik.

Mire figyelj,

ha felugró ablakokat szeretnél
beállítani a weboldaladon

Ha úgy döntöttél, hogy szeretnél pop-up ablakokat elhelyezni a weboldaladon és saját magadnak szeretnéd beállítani őket, akkor itt találsz pár javaslatot, amik alapján jól tudod majd összerakni azokat.

Ezeket tedd:

A felugró ablakok megjelenését több feltétel szerint is beállíthatod. Megjeleníthetsz egy ablakot például az oldal böngészésével töltött idő alapján, vagy az alapján, hogy a felhasználó az oldal hány százalékáig görgetett le. Ha sikerül úgy időzítened a megjelenést, hogy amikor már megvan az érdeklődés a felhasználóban, egy felugró ablak segítségével erre azonnal le is csapsz, akkor egy igazi bevétel növelő aduász van a tarsolyodban.

Lehetőleg csak releváns információt jeleníts meg az ablakokban. Amíg mondjuk egy hírlevél feliratkozásért cserébe bezsebelhető kuponkód valószínűleg mindenkit érdekel, addig egy termékajánlás általában csak akkor érdekes, ha az valahogy kapcsolódik a korábban megtekintett termékekhez.

A felugró ablakok stílusa, színei és a használt betűtípus illeszkedjen a weboldalad arculatába.

Amikor kiválasztod, hogy milyen szövegek jelennek meg az ablakokban, akkor figyelj arra, hogy azok ne rólad szóljanak, ne tűnjön úgy, mintha egy lelketlen pénzgeneráló gépezetbe esett volna bele a weboldal látogatója. Jeleníts meg inkább olyan információt, ami a látogató érdekeit szolgálja. Legalábbi ezt az érzést váltsa ki.

Például egy jó kedvezmény a hírlevél feliratkozásért cserébe elég csábító tud lenni. Ha olyan terméked van, amit többször is meg tudnak vásárolni, akkor akár az első vásárláskor még akkor is megérheti neked az a konverzió, ha azon még nincs is hasznod. Egy jó email marketing automatizáció segítségével sokkal könnyebben és olcsóbban rá tudod bírni egy korábbi vásárlód az újravásárlásra, mint amennyit egy teljesen új ügyfél megszerzéséért dolgozni kell. Ha az első vásárláskor adott kedvezményre marketing költségként tudsz tekinteni, és van egy jól felépített rendszered, amivel további vásárlásokat tudsz generálni az első után (tehát tudod növelni a customer lifetime value-t), akkor ezt a költséget bőven be tudod hozni. De egy ingyenes szállításra használható kuponkód is jó motiváció lehet, amit az első vásárlásnál lehet felhasználni.

A felhasználók legnagyobb része nem sok mindent utál jobban, mint fizetni a szállításért. Az ingyenes szállításért cserébe pedig hajlandók akár a szállítási költség többszörösét is elkölteni további termékek vásárlásával, mert úgy érzik, hogy ezért a pénzért legalább kapnak is valamit cserébe. Felugró ablakok segítségével jelezheted az ingyenes szállítás összeghatárát és további vásárlásra ösztönözheted a látogatóid.

Jó példák vannak olyan felugró ablakokra is, amik egy lépéssel tovább viszik a dolgot és még a szerencsejátékok által nyújtott izgalmakat is bedobják. Például egy hírlevél feliratkozásért cserébe a látogató megpörgethet egy kereket, és ahol megáll, az lesz a nyereménye. De azt kevesen tudják, hogy itt akár 50% kedvezményt is felrakhatunk arra a bizonyos kerékre nyereményként, mert a háttérben mi állítjuk be, hogy milyen sűrűn lehessen 1-1 opciót kipörgetni. És semmi nem zárja ki, hogy egy lehetőséget 0%-os eséllyel lehessen megnyerni.

Ezeket ne tedd:

Sose jelenjen meg egy felugró ablak azonnal, ahogy egy felhasználó megérkezik az oldalra. Hagyj időt a látogatónak arra, hogy megnézze azt, amiért valójában az oldaladra érkezett. Amellett, hogy ezzel csak megzavarod őt abban, hogy beszerezze a kívánt információkat, ezek nem is lesznek túl hatásosak, mivel még valószínűleg nincs meg a „vágy” a terméked megszerzésére, így hiába kínálsz rá kedvezményt. Ezen kívül a Google sem szereti az ilyet. Sőt, 2022 októberétől kifejezetten tiltja, hogy ilyen oldalakra vezessenek a Google hirdetések.

Ez még az előző pontnál is idegesítőbb. Ez az egyik leggyorsabb út ahhoz, hogy gyorsan elkergesd az oldalad látogatóit.

Ne dugd el annyira azt az X-et a felugró ablakon, különben lehet, hogy a látogató inkább az oldalad zárja be.

Egy olyan felhasználónak, aki épp a kosarába tett egy TV-t, van értelme megjeleníteni fali rögzítő konzolokat a TV-hez. Hűtőszekrényt viszont nem sok értelme lenne.

Megéri e felugró ablakokat használni

Összességében megéri használni

a felugró ablakokat?

Röviden? Igen, határozottan megéri.

A marketingesek világában évtizedek óta kérdés volt, hogy elég hasznot hozhat e bármilyen felugró ablak az idegesítő faktor ellenére. Mára már egyértelmű, hogy a pop-up ablakok működnek, különben már rég nem használná őket senki.

De ahhoz, hogy valóban jól működjenek, alaposan át kell gondolni, hogy milyen stratégia mentén szeretnéd őket elhelyezni.

Segítsünk a növekedésben?

Akkor kérj ajánlatot pár kattintással!
ajánlatot kérek
UpRize Digital